fredag 3. september 2010

da var det blitt september


August kom og gikk igjenn fortere en jeg hadde tenkt egentlig. Det ble 10 og vi var på Vega og det bukk ble det :) og en kjempe fin tur! Det var dog innføring i dialekter som jeg til tider ikke skjønner noe som helst av. Men artig lell. Og det blei lov til å sleppe hunder. Ikke at det ser ut til å hjelpe sånn umiddelbart. Og reinsjakta begynnte og Eivind trekker på vinden. Reinsjakt det har jeg liksom ikke helt skjønnt enda er jeg redd. Så har jeg knapt sett en rein før da. Men nå har jeg sett noe som vistlon skal vere rein men bare ikke oppførte seg som en for de trakk ikke på vinden. for min del kunne det like greit vert en gråbrun sau som sto på myra der. Eller eventuellt et bælfeit rådyr. Gudene veit hva jeg så men det skal vist vere en rein da. Møtte en hyggelig utstyrsfrik på en topp da. Han hadde med seg mye rart han, avstandsmåler foreksempel. Det eneste jeg var sikker på var vel at det var langt. Man trenger vel ikke liten plastik dings for å bestemme at det er langt. Men jeg var helt kritisk dårlig på å gjette hvor lang tid man brukte til å gå til de forskjellige plassene da.. Er det mulig!! Jeg tror jeg skylder på at jeg var stuptrøtt og ikke veldig blid når måten å våkne på er å jogge opp en motbakke. Men jeg tippa jamt ca dobbelt så langt. Men hvis du kapper av halvparten på beina til Eivind så har du jo nesten mine. Så det kan hende det ikke var så ille tippa uansett! Men jeg ser fremdeles ikke helt greia med reinsjakt. Det er jo litt som å leite etter nåla i høystakken oppi her!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar